Geoblog.pl    chmury    Podróże    Tour de Corse    Winobranie

Winobranie

Francja
Francja, Ajaccio

Kemping, na którym obudziliśmy się rano, okazał się bardzo polski. Ludzie tam pracujący mają różne historie życiowe, ale wszyscy otarli się o Polskę. W dodatku wszystkie bungalowy na kempingu zbudowane są z polskiego drewna (Limanowa, Nowy Sącz).
Plan na dziś przewiduje odwiedzenie kilku winnic z nadzieją na obfite zakupy. Kręcimy się więc po okolicy, po drodze wstępujemy do Propriano, a dalej Sartène nazywanego najbardziej korsykańskim miastem.
Pod koniec dnia dojeżdżamy do Bonifacio, gdzie, tradycyjnie zatrzymujemy się na kempingu. Wieczorem wypad na szybkie poznanie miasta i tu zaskoczenie. Mimo iż trzeba się wspiąć do niego ( lokalizacja na klifie), to nie chce się go zbyt szybko opuszczać. Miasto jest czarujące i imponujące. Ogromna marina dodatkowo podnosi atrakcyjność miejsca, a w zasadzie łodzie tam zacumowane. Od pewnego katamaranu nie mogliśmy oczu oderwać... Takie rzeczy tylko w Bonifacio.

Tips:
- Camping u Prunelli, 26€ ( 2 osoby, mały namiot, samochód); w cenę kempingów korsykańskich wliczone jest korzystanie z ciepłej wody i prysznica; te z trzema gwiazdkami na swoim terenie posiadają restaurację i basen; czasem można spotkać stoliki z ławeczkami; zawsze za dodatkową opłatą prąd, dostęp do internetu jest dość powszechny (różnie bywa z siłą sygnału), bywa płatny.