Geoblog.pl    chmury    Podróże    Austria da się lubić    START

START

Polska, Kraków

Upał. Żar leje się z nieba. Wszyscy będziemy te upały długo wspominać. Zapakowanie się do auta w podróż przed godziną 9-tą nie ustrzegło nas przed uczuciem lepkości... Dzieci zapakowane, klimatyzacja rozkręcona, jedziemy do Wiednia.

Tips:
- aby wyjechać z dzieckiem za polską granicę, należy wyrobić mu dowód osobisty. Oczywiste? Nie jest to oczywiste :) czas oczekiwania to około dwa tygodnie, ale należy pamietać o tym, że deklarowany przez urzędy maksymalny czas oczekiwania na załatwienie sprawy to 30 dni;
- aby pies mógł przekroczyć granicę, należy mu wyrobić paszport. Zazwyczaj "od ręki" u lekarza weterynarii, koszt ok 50 zł. Warunkiem wyrobienia paszportu, jest wszczepienie mikroczipa (co w grodzie Kraka kosztuje ok 70zł) oraz aktualne szczepienie p/wściekliźnie. Ale uwaga. W myśl nowych przepisów aktualnym szczepieniem nie jest to, które wykonaliśmy kilka miesięcy temu. Aktualne jest to, które zostało wykonane w dniu wydania paszportu. Nie brzmi to logicznie, ale efekt jest taki, że przy wyrabianiu paszportu dla Mitchella trzeba było go zaszczepić (mimo że data kolejnego planowego szczepienia jest jeszcze przed nami).